وضعیت کارت‌ها و حساب‌های بانک آینده چه می‌شود؟ کارورزی کنید، استخدام شوید | آغاز طرح ویژه اشتغال متقاضیان جویای کار در خراسان رضوی اثر رژ لب پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید، فقط ۳۳ درصد! افزایش تعرفه قبوض برق تکذیب شد (۴ آبان ۱۴۰۴) خون تازه در قلب تجارت ریلی شرق کشور | طلسم «ایستگاه شهید مطهری» مشهد بالاخره شکسته شد رشد بورس با یک محرک بیرونی | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت گوشت گوساله و گوسفند در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۴) + جدول لاستیک خودرو در بلاتکلیفی قیمت‌گذاری کشف حدود ۲۵ میلیارد تومان کالای احتکاری و قاچاق در خراسان رضوی در ۷ روز گذشته (۴ آبان ۱۴۰۴) زمان عرضه خودروی برقی فولکس‌واگن در بورس کالا اعلام شد+ زمان و جزئیات نرخ امروز دلار در مشهد چقدر است؟ (۴ آبان ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۴ آبان ۱۴۰۴) تصمیم دولت به کاهش ساخت مسکن آخرین تغییر قیمت رمزارز‌ها (۴ آبان ۱۴۰۴) | هدف ۲۰۰ هزار دلاری قیمت بیت‌کوین محقق می‌شود؟ کارت سوخت چه زمانی مسدود می‌شود؟ | چگونه رفع مسدودیت کنیم؟ ویدئو| تعرفه قبوض برق رسما گران شد! (۴ آبان ۱۴۰۴) بازار خودرو از نبود مشتری رنج می‌برد (۴ آبان ۱۴۰۴) فروش نهاده دامی ۳ برابر قیمت در  بازار سیاه | فساد در بازار نهاده‌های دامی بررسی قیمت دینار عراق و افغانی افغانستان در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۴) | نارنگی کیلویی ۷۰ هزار تومان کارشناسان اقتصادی، نگران موج گرانی و کمبود در بازار | بحران در بازار لبنیات و پروتئین نبود اقلام کالابرگ در فروشگاه‌ها و صف‌های طولانی خرید ویدئو | زیان بانک آینده چگونه جبران می‌شود؟ کاهش عرضه برنج ایرانی | نرخ برنج پاکستانی ۳برابر شد معامله ۱۶.۵ میلیارد دلاری بیش از ۲۱ هزار بازرگان طی ۷ ماه گذشته در مرکز مبادله ایران پیش‌بینی تولید ۲.۶ میلیون تن چغندرقند پاییزه پیش‌بینی کاهش ۱۰ درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی
سرخط خبرها

چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۸۵۵۶۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
چرا کرایه تاکسی های اینترنتی افزایش یافت؟
روز گذشته با بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین، کرایه تاکسی‌های اینترنتی به طور چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز ساعتی از بروز مشکل در سیستم توزیع بنزین نگذشته بود که بسیاری از مسافران تاکسی‌های اینترنتی با افزایش چند برابری کرایه‌ها مواجه شدند.

به گفته یک مسافر تاکسی اینترنتی،  روز گذشته کرایه مسیری که پیش از این ۲۴ هزار تومان بود به ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین کرایه مسیر‌های دربستی که قبلا ۵۰ هزار تومان بود به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حال به سراغ برخی مدیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی هم رفتیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

کرایه‌ تاکسی های اینترنتی بر اساس عملکرد سامانه‌ها تعیین می شود

هومن دمیرچی موسس تبسی در این خصوص گفت: قیمت گذاری در این شرکت بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی است که مطابق توازن عرضه و تقاضا تصمیم می‌گیرد قیمت را برای هر ساعت از روز و در هر منطقه چه میزانی تعیین کند.

خلج مدیرعامل اسنپ هم در این خصوص توضیح داد: بعد از این موضوع کمیته قیمت گذاری ما تشکیل شد و سعی کردند با اقداماتی که می‌توانستند انجام دهند نوسان قیمت را کنترل کنند.

هرچند مدیران این شرکت‌ها افزایش کرایه‌ها را بر اساس عملکرد سامانه‌ها و سیستمی می‌دانند، اما پر واضح است که در نبود نظارت دقیق سامانه‌ها تنها نفع این شرکت‌ها را در نظر گرفته اند.

در بحث تاکسی‌های اینترنتی مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد

در این خصوص ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تصریح کرد: در بحث تاکسی‌های اینترنتی یک مدیریت دو گانه‌ای وجود دارد.

او ادامه داد: بحث قیمت گذاری قاعدتا بر عهده وزارت صمت است  که گزارش این موضوع را تهیه کرده ایم و در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهیم .

ضامنی گفت: در خصوص برخورد‌ با تخلفات این حوزه در وزارت صمت تصمیم گیری می‌شود.

تداوم مشکل سوخت با افزایش شدید قیمت تاکسی‌های اینترنتی همراه است

رفیع زاده، مدیر روابط عمومی الوپیک هم در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلال در سامانه توزیع بنزین و مشکلات پیش آمده برای رانندگان این شرکت گفت: اتفاقات دیروز یعنی اختلال در سامانه سوخت تاثیر چندانی روی تعداد درخواست و سفیران فعال ما نداشت، علت این موضوع هم این بود که رانندگان همچنان ذخیره بنزین داشتند، اما اگر این موضوع تداوم پیدا کند قطعا مشکل عظیمی را به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: جایگاه‌های سوخت اگر همچنان محدود باشند، قطعا تقاضا بیشتر از عرضه شده و نارضایتی را برای رانندگان و مسافران  به وجود می‌آورد و این موضوع هم لازم به ذکر است که برای هر راننده‌ای از لحاظ قیمت امکان استفاده از بنزین آزاد وجود ندارد، اما اگر مجبور بشوند بنزین آزاد بزنند، قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رفیع زاده درباره افزایش قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد: قیمت ما تابعی از عرضه و تقاضا بوده و در واقع یک بازار رقابتی است. راننده های ما وقتی متوجه می‌شوند در شرکت دیگری قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، اما همچنان قیمت‌های الوپیک به همان میزان است، از اپلیکیشن دیگری برای دریافتی بیشتر استفاده می‌کنند. در نتیجه شرکت ها برای ارائه سرویس به مشتریانشان به تبع بازار مجبور به افزایش قیمت می‌شوند.

او در ادامه درباره اتفاق ناگهانی دیشب و قطع سامانه توزیع بنزین، بیان کرد: وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد که تمام کشور را درگیر می‌کند، باید یک اجماعی وجود داشته باشد و به یک قیمت ثابت مصوب شود تا مسافر به مشکل نخورد. این در حالی است که رقبای ما اینگونه فکر نمی‌کنند و این موضوع مشکل قیمت را تقویت می‌کند.

رفیع زاده گفت: شاید به نظر بیاید تعداد درخواست‌ها بالا رفته و مردم مجبور به استفاده از پیک هستند، اما در بحران‌هایی مثل تعطیلی جایگاه‌های سوخت کشور کسب و کار‌هایی اینترنتی مجبورند برای حفظ ثبات از جیب خودشان هزینه کنند. حفظ ثبات یعنی نه مردم نه سفیران و نه حتی خود ما ضرری را متحمل نشویم. به همین علت هم برای افزایش انگیزه کار در سفیران هزینه برای مشوق‌ها می‌پردازیم. 

بر اساس این گزارش برای پیشگیری از این اتفاقات ضروری است که  مدیریت واحد در این بخش وجود داشته باشد و نظارت برعملکرد‌های تاکسی‌های اینترنتی بیشتر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->