ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

با این خوراکی‌ها یبوست را درمان کنید

  • کد خبر: ۹۲۷۹۱
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
با این خوراکی‌ها یبوست را درمان کنید
در یبوست حرکات کم روده و دفع مدفوع دشوار است، ممکن است دفع مدفوع دشوار یا دردناک باشد یا احساس کنید که تخلیه‌ی مدفوع ناکامل است. به طور کلی یبوست کمتر از سه بار دفع مدفوع در هفته توصیف می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خوشبختانه برخی غذا‌ها می‌توانند با افزودن حجم، نرم کردن مدفوع، کاهش زمان انتقال مواد از روده و افزایش دفعات دفع مدفوع به رفع یبوست کمک کنند.

آلو خشک که به آلو بخارا معروف است، به طور گسترده‌ای به عنوان یک درمان طبیعی برای رفع یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلو حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و تقریباً در هر ۱.۴ فنجان (۴۰ گرم) آلو خشک، ۳ گرم فیبر وجود دارد. این مقدار، معادل ۱۲ درصد فیبر توصیه شده انجمن قلب آمریکا (RDI) است.

سیب سرشار از فیبر است. در حقیقت، یک سیب سایز متوسط ​​با پوست (حدود ۲۰۰ گرم) حاوی ۴.۸ گرم فیبر است که معادل ۱۹ درصد مقدار توصیه شده انجمن قلب آمریکا RDI است. اگرچه بیشتر آن فیبر نامحلول است، اما سیب همچنین حاوی فیبر محلول هم است که بیشتر به شکل فیبر غذایی به نام پکتین می‌باشد.

پکتین در روده به سرعت توسط باکتری‌ها تخمیر می‌شود و اسید‌های چرب زنجیره کوتاه تولید می‌کند، که می‌تواند آب داخل روده بزرگ را بکشد، مدفوع را نرم کرده و زمان انتقال مواد از روده را کاهش دهد.

گلابی یکی دیگر از میوه‌های سرشار از فیبر است که در یک میوه سایز متوسط ​​ (حدود ۱۷۸ گرم) حدود ۵.۵ گرم فیبر وجود دارد، که معادل ۲۲ درصد مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

علاوه بر فواید فیبر، گلابی در مقایسه با سایر میوه‌ها دارای مقدار زیادی فروکتوز و سوربیتول است. فروکتوز نوعی قند است که برخی افراد به خوبی آن را جذب نمی‌کنند. یعنی مقدار از فروکتوز به روده بزرگ می‌رسد، جایی که طی فرآیند اسمز آب روده کشیده می‌شود و موجب تحریک حرکات روده‌ای می‌شود.

یک کیوی (حدود ۷۵ گرم) حاوی حدود ۲.۳ گرم فیبر است که معادل ۹ از مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

در یک مطالعه، ۱۹ فرد بزرگسال سالم مکمل مشتقات کیوی را به مدت ۲۸ روز مصرف کردند. محققان دریافتند انجام این کار در مقایسه با گروه کنترل، منجر به افزایش قابل توجه دفعات روزانه دفع مدفوع می‌شود.

یک مطالعه دیگر نشان داد که خوردن روزانه ۲ کیوی به مدت ۲ هفته با افزایش حرکات روده‌ای و نرم شدن مدفوع در ۱۱ فرد سالم همراه بوده است.

انجیر یک راه حل عالی برای افزایش فیبر دریافتی و بهبود عادات سالم روده است. یک انجیر خام سایز متوسط ​​ (حدود ۵۰ گرم) حاوی ۱.۵ گرم فیبر است.

علاوه بر این، فقط نصف فنجان (۸۰ گرم) انجیر خشک حاوی ۷.۹ گرم فیبر است که تقریباً معادل ۳۲ درصد از مقدار توصیه شده فیبر انجمن قلب آمریکا RDI است.

یک مطالعه قدیمی روی سگها، اثر انجیر به مدت ۳ هفته بر روی یبوست را بررسی کرد. مشخص شد که انجیر باعث افزایش حجم مدفوع و کاهش زمان انتقال مواد از روده می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->