دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: مشهد، شهری جهانی و ثمرات آن تاریخی است

  • کد خبر: ۱۱۳۱۴۲
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: مشهد، شهری جهانی و ثمرات آن تاریخی است
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: روزی که ریاست محترم قوه قضائیه در اوایل بهمن ماه امسال این مسئولیت بزرگ را بر عهده من حقیر گذاشتند، با امام رضا(ع) عهد بستیم و از این امام رئوف استمداد طلب کردیم که در این مسئولیت بزرگ آبروی ما حفظ شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور، در مراسم بازگشایی پادگان لشکر ۷۷ ارتش گفت: روزی که ریاست محترم قوه قضائیه در اوایل بهمن ماه امسال این مسئولیت بزرگ را بر عهده من حقیر گذاشتند، با امام رضا(ع) عهد بستیم و از این امام رئوف استمداد طلب کردیم که در این مسئولیت بزرگ آبروی ما حفظ شود.
وی افرود: ابتدای امر با هر کس صحبت کردیم باورش نمی‌شد که این اتفاق انجام شود، چراکه ۱۶ سال است که برای اتصال این خیابان‌ها به پیکره شهر مشهد تلاش شده، اما این اتفاق نیفتاده است. وقتی وارد کار شدیم، دیدیم تمام دوستان همدل و همراه هستند. فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش، فرماندهی محترم سپاه، شهردار محترم، شورای شهر، استانداری و... همه و همه همراه هستند. آنچه موجب شده بود این اتفاق مبارک رخ ندهد، متأسفانه بی‌اعتمادی حاکم بود.
حجت‌الاسلام پورخاقان تصریح کرد: عزیزان می‌ترسیدند که قول و قرار‌هایی گذاشته شود، اما در نهایت عهدشکنی شود، اما این بزرگواران دور یک میز جمع شدند و صحبت کردیم. بنده به‌عنوان خادم نیرو‌های مسلح که ریاست محترم قوه‌قضائیه وظیفه‌ای را به بنده واگذار کردند، با تمام این عزیزان از دو منظر صحبت کردم. نخست به شهردار محترم، مؤمن و انقلابی مشهد عرض کردم که نیروی مسلح حافظ امنیت این جامعه است. اگر این عزیزان نبودند امروز امنیت مثال‌زدنی جمهوری اسلامی وجود نداشت.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: قطعا یک بال عظیم این امنیت وابسته به سلحشوران و جان‌برکفان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزیزان انتظامی و بسیجی است. اگر امروز امتیازی به نیرو‌های ارتشی و سپاهی دادیم، به عزیزان خودمان داده‌ایم. از آن طرف هم خدمت مسئولان ارتشی و سپاهی عرض کردم، وقتی این اراضی در اختیار شهرداری باشد، برای مردم هست. شهردار محترم که برای خودش نمی‌خواهد و این خدمتی به زائران و مجاوران شهری بزرگ است که شهری جهانی است و ثمرات آن تاریخی است.
حجت‌الاسلام پورخاقان افزود: آستان قدس رضوی هم وارد کار شد و این اجازه را داد. چون این اراضی موقوفه بود و اگر اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دادند، امروز شاهد این موفقیت عظیم برای مردم خراسان بزرگ و مشهدالرضا نبودیم.
وی افزود: بر خود لازم می‌دانم پیگیری‌های مجدانه ریاست محترم قوه‌قضائیه را گوشزد کنم. بنده ۲ مرتبه در جلسه شورای قضایی به ایشان گزارش دادم و ایشان دستور دادند که این کار را به پایان برسانید، چراکه قبلا هم اقداماتی شده، اما در میانه راه ابتر مانده است.
حجت‌الاسلام پورخاقان در ادامه از پیگیری‌های دفتر نظامی مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: در همین چند روزی که اراضی مربوط به سپاه پاسداران و قرارگاه ثامن‌الائمه باید به‌اصطلاح تخریب می‌شد و در قسمتی از این پروژه قرار می‌گرفت، این بزرگواران بسیار زحمت کشیدند. این فرایند اگر از طریق قانونی قرار بود طی شود، شاید تا ۱۵ روز بعد هم نوبت به تخریب این ساختمان نمی‌رسید. اما عزیزان سپاه پای کار آمدند و دفتر نظامی، سردار شیرازی و سردار ابراهیم‌زاده به‌سرعت این موضوع را به‌نظر مقام معظم رهبری رساندند و ۲ روز پیش به بنده اعلام کردند که کار تمام است و رهبر معظم انقلاب موافقت خود را اعلام کردند. ایشان حساس‌تر از همه بودند که این پروژه عظیم هرچه زودتر در مشهد اتفاق بیفتد.
او در انتها گفت: این پادگان خاستگاه بیش از ۵۴۰۰ شهید است. شهیدانی اینجا تربیت شدند و روحشان اینجا تعالی پیدا کرد و در راه نظام مقدس اسلامی و انقلاب به شهادت رسیدند. رفتن ظاهری و فیزیکی پادگان از این نقطه به‌معنای رفتن لشکر همیشه پیروز ۷۷ خراسان از این نقطه نیست و بلکه آغاز یک شروع بلند است که به امید خدا اینجا پارکی خواهد شد که شهیدپرور، قهرمان‌پرور و بسیجی‌پرور خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->