فرصت دوماهه به صنایع شهرستان‌های خراسان رضوی برای تجهیز به کنتور هوشمند شهردار مشهدمقدس: کمربند جنوبی چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده اجرا خواهد شد دیدار شهردار مشهد با شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ و بیان مشکلات توسط رؤسای شورا (۲۳ آبان ۱۴۰۳) حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد
سرخط خبرها

چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک

  • کد خبر: ۱۱۳۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
چراغ سبز مجلس به عوارض طرح ترافیک
شهرداری مشهد فعلا برنامه‌‍‌ای برای اجرای این مصوبه ندارد
زهرا اسکندریان| دیروز نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها مجوز وضع عوارض برای ورود خودرو‌ها به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد را دادند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۸ را با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. بر اساس یکی از تبصره‌های این مصوبه، شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها به وضع عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد مطابق با قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. لایحه پولی شدن طرح ترافیکی در مشهد ازجمله لوایحی بود که مصوبه شورای همتا را نیز داشت، اما به‌علت مخالفت مردم، به اجرا نرسید. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که هسته مرکزی مشهد و اطراف حرم ظرفیت تردد این حجم از خودرو‌ها را ندارد؛ به‌طوری‌که حدود ۳۰درصد این خودروها، عبوری هستند و خیابان‌های اطراف حرم را به‌عنوان مسیر عبوری انتخاب می‌کنند. روزانه حدود ۸۰هزار خودرو در اطراف حرم تردد می‌کنند فضای اطراف حرم جواب‌گوی تردد این حجم از خودرو‌ها نیست. معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: مصوبه این موضوع از سوی شورای همتای استان هم دریافت شده است، اما اکنون بنای اجرای این کار را نداریم. خلیل‌ا... کاظمی گفت که امکان دارد محدوده طرح ترافیک در شهر گسترش یابد. او با بیان اینکه اجرایی شدن این پیشنهاد نیازمند این است که امکانات در حوزه نظارت و کنترل افزایش یابد، افزود: این موضوع نیز مصوبه شورای همتای استان را دارد و در حال بررسی هستیم تا با آمادگی دیگر دستگاه‌ها تا یک‌ماه آینده دوربین‌های ترافیکی به این سامانه متصل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->