ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمادگی گروه‌های مردمی مدیریت بحران شهرداری مشهد برای رفع مشکل تنش آبی

  • کد خبر: ۱۷۸۸۲۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
آمادگی گروه‌های مردمی مدیریت بحران شهرداری مشهد برای رفع مشکل تنش آبی
مدیر گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بر لزوم همکاری گروه‌های داوطلب مردمی برای رفع تنش آبی و عبور از بحران خشک‌سالی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هم‌اندیشی گذر از تنش آبی مشهد با مشارکت گروه دوام ثامن صبح امروز ۲۱مرداد برگزار شد و طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیرگروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در ابتدای نشست بیان کرد: گروه دوام ثامن از حدود هشت سال پیش برای اولین‌بار در کشور تشکیل شد و اکنون ۱۴هزار عضو افتخاری دارد و در بسیاری از موضوعات مدیریت شهری، همراه شهرداری مشهد ایفای نقش می‌کند.  

حسن کلیدری ادامه داد: اعضای گروه مذکور دوره‌های آموزشی مختلفی نظیر کمک‌های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق و‌... را گذرانده‌اند و با توجه به اهمیت و نقش حیاتی آب و وضعیت بحرانی آن در مشهد، آموزش‌های لازم درباره موضوع آب نیز به اعضا داده می‌شود تا از ظرفیت خوب و اثرگذار این گروه فعال، در راستای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و هر حوزه موردنیاز دیگری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه آب همواره در ‌کشور پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: تفکیک آب خام از آب شرب، آبیاری فضای سبز با آب خاکستری، استفاه از گیاهان کم‌آب‌طلب و‌... بخشی از اقدامات مهم انجام‌شده در راستای اهمیت‌دادن به موضوع بحران آب و نیز سازگاری با اقلیم خشک مشهد توسط شهرداری است.

 جبران کسری هزار و ۹۰۰ لیتر آب شرب 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات‌ این اداره گفت: کاهش بارندگی در سه سال گذشته در مشهد در ۵۰سال گذشته بی‌سابقه بوده که این موضوع موجب افت شدید منابع آب سطحی شده و حجم ذخایر آب سد‌ها به ۱۰درصد رسیده است.

حسن اسماعیلیان خاطرنشان کرد: از سال گذشته سناریو‌ها و پروژه‌های مختلفی برای گذر از تنش آبی مشهد تعریف شد که با اجرای برخی پروژه‌ها همچون اتصال چاه‌های سازمان‌ها و دستگا‌ه‌های اجرایی به شبکه توزیع آب، حفر چاه‌های جدید داخل شهر و احداث ایستگاه پمپاژ شناور روی سد دوستی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، هزار و ۹۰۰ لیتر از کسری ۴هزار و ۱۵۰ لیتری آب مشهد جبران شد.  

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در شهرستان مشهد به‌عنوان بحرانی‌ترین شهر در کشور در حوزه آب، جیره‌بندی آب صورت نپذیرفته است و ‌موضوع مشارکت مردم در گذر از بحران آب بسیار مهم است.

گفتنی است در حاشیه این نشست برخی ‌داوطلبان واکنش سریع محلات، آموزش‌های لازم درباره اهمیت آب، بررسی علمی وضعیت آب در جهان، ایران، استان خراسان رضوی و مشهد، خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش شدید منابع آب مشهد، تأثیر چشمگیر اصلاح الگوی مصرف بر میزان مصرف آب، تغییرات حجم مخازن آبخوان‌ها و چگونگی ایفای نقش اجتماعی در گذر از تنش آبی را دریافت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->