زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

  • کد خبر: ۱۷۹۴۶۵
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند
مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها برای هنرستان‌ها وقت بگذارند و از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس بیات امروز ۲۵مرداد در اجلاس مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش کشاورزی سراسر کشور که در هتل خورشید تابان مشهد برگزارشد، خطاب به حاضران در جلسه اظهارکرد: نگاه من به شما مشاوران ستاد است. موضوع آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بسیار گسترده بوده و با همه وزارتخانه‌های کشور در ارتباط هستیم.

وی بیان کرد: به تعداد شغل‌های جامعه فکر، طراحی و برنامه‌ریزی نیاز است. حوزه کشاورزی اولویت راهبردی دفتر وزارت بوده و به دنبال ارتقای آن هستیم. استفاده از ظرفیت شرکت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

بیات با بیان اینکه حمایت‌های مالی و اعتباری وزارت از هنرستان‌های کشاورزی بسیار ملموس است، عنوان‌کرد: مدیران هنرستان‌ها باید با استفاده از توانمندی‌های هنرستان خود چالش‌های آموزشگاه را برطرف کنند و نباید نگاه به ستاد داشته‌باشند بلکه لازم است با نگاه راهبردی، استفاده از ظرفیت‌های هنرستان و دغدغه‌مندی خلأها را برطرف کنند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها برای هنرستان‌ها وقت بگذارند و از آن‌ها حمایت کنند. سرمایه‌گذاری بلندمدت سرمایه‌گذاری در هنرستان‌هاست تا اقتصاد مردمی شود، زیرا کسی که از ۱۸سالگی اشتغال داشته باشد، می‌تواند به‌زودی زندگی تشکیل دهد و این موضوع از افزایش سن ازدواج جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنرستان باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود، تصریح کرد: ضروری است با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها نیاز‌های کشور را برطرف کنیم. بیش از یک‌میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهارزمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند. بخش‌های زراعی، دامی، باغی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع‌غذایی در رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود.

بیات خاطرنشان کرد: از ۷هزارهنرستان سراسر کشور در ۶۷۹هنرستان رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود و ۳۴هزار هنرجو در این رشته داریم. بیشترین هنرجوی کشاورزی در کشور حدود ۶هزارنفر هستند که این تعداد در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند. یکی از اولویت‌های راهبردی ما می‌تواند مدارس و هنرستان‌های شبانه‌روزی باشد که می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و طرح و برنامه داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->