بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه چرا میلیاردر‌های حوزه فناوری در حال ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی هستند؟ چاپلوسی چت‌بات‌ها، تهدیدی برای جوامع انسانی است برگزاری رویداد هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای نوین و خلاق در مشهد | تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با انجمن ملی هوش مصنوعی منعقد شد معرفی کفش هوشمند نایکی: تجربه‌ای راحت‌تر در پیاده‌روی و دویدن اخبار جدیدی از زمان عرضه آیفون بدون حاشیه و آیفون فلیپ آیا ناسا ماه‌نشین استارشیپ را از پروژه برگرداندن فضانوردان به ماه کنار می‌گذارد؟ اسپیس‌ایکس چطور با ماهواره‌های استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای موبایل را متحول می‌کند؟ دانشمندان «چشم رباتیکی» ساخته‌اند که به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند و به منبع انرژی نیازی ندارد
سرخط خبرها

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

  • کد خبر: ۲۹۳۵۸۹
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی
ادوبی می‌خواهد اعتبار آثار هنرمندان و هوش مصنوعی را افزایش دهد و بین محتوای اصیل و محتوایی که هوش مصنوعی تولید کرده، تفاوت بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ادوبی برنامه تحت‌وب رایگانی را راه‌اندازی کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند اطلاعات سازنده اثر (مانند نام، وب‌سایت و لینک شبکه‌های اجتماعی) را به تصاویر، ویدیو‌ها و محتوای صوتی‌شان اضافه کنند.

برنامه «Content Authenticity» به کاربران و محتواسازان اجازه می‌دهد درصورت همکاری شرکت توسعه‌دهنده، مانع استفاده از آثارشان در مدل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی شوند. در واقع این برنامه باعث می‌شود هنرمندان بهتر بتوانند از آثار خود محافظت کنند و حقوقشان را در برابر استفاده‌های غیرمجاز حفظ کنند.

نحوه عملکرد Content Authenticity ادوبی

برنامه جدید ادوبی جایی است که نشان می‌دهد آثار مختلف را چه کسی ساخته، چه کسانی آن را در اختیار دارند و در این فرایند از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده شده یا خیر. این برنامه با مدل‌های هوش مصنوعی Adobe Firefly و سایر برنامه‌های Creative Cloud مانند فتوشاپ و لایت‌روم کار می‌کند. نکته این‌جاست که کاربران می‌توانند این مشخصات را روی هر تصویر، ویدیو یا فایل صوتی اعمال کنند، نه‌فقط آنهایی که با نرم‌افزار‌های ادوبی ساخته شده‌اند.

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

Content Authenticity شرایطی ایجاد کرده تا کاربران بتوانند اولویت‌هایی را برای استفاده از آثارشان در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تعیین کنند. مدل‌های هوش مصنوعی ادوبی فقط با محتوا‌های دارای مجوز آموزش داده می‌شوند، اما می‌توان این فرایند را برای مدل‌های دیگر شرکت‌ها نیز اعمال کرد. این شرکت تلاش می‌کند کمپانی‌های بیشتری مثل گوگل و OpenAI را به استفاده از این فرایند حفاظتی تشویق کند.

دورزدن این فرایند ساده نیست؛ زیرا می‌توان هر اثر را با تکنیک‌هایی مثل انگشت‌نگاری دیجیتال، واترمارک نامرئی و ابَرداده‌های رمزنگاری‌شده بازیابی کرد. همچنین Content Authenticity به‌منظور بررسی مجوز آثار، ابزاری دارد که اگر اعتبار محتوا و تاریخچه ویرایش آن وجود داشته باشد، آن را بازیابی کند و نمایش دهد. علاوه‌براین، ساخت افزونه این برنامه نیز در‌دست‌توسعه (نسخه بتا) است. به کمک آن مستقیم می‌توان مجوز آثار را بررسی کرد.

نسخه بتا عمومی Content Authenticity قرار است سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ از راه برسد. کاربران اگر اکانت نداشته باشند، باید اول حساب ادوبی بسازند و نیازی هم به پرداخت هزینه اشتراک ندارند. البته چالش اصلی تعداد کاربران و شرکت‌هایی است که در این فرایند حضور دارند؛ بااینکه ۳۷۰۰ شرکت و سازمان از فرایند جدید ادوبی حمایت می‌کنند، تداوم آن به افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه وابسته است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->