آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

سرقت ۳ میلیاردی با قهوه تلخ | دستگیری عاملان سرقت از ۸۴ ایرانی در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۹۷۹
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
سرقت ۳ میلیاردی با قهوه تلخ | دستگیری عاملان سرقت از ۸۴ ایرانی در مشهد
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: پس از دستگیری متهمان این پرونده مشخص شد که دو برادر سارق این پرونده پیش‌تر از سوی پلیس استان اصفهان و خوزستان تحت تعقیب بوده‌اند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

برداشت اول

مرد جوان سوار خودروی مسافربر شخصی شد و روی صندلی عقب نشست. راننده لحنی خودمانی داشت و خیلی زود با او صمیمی شد. راننده جوان از مشکلات زندگی‌اش می‌گفت و دیگر سرنشین خودرو هم که از قبل سوار شده و روی صندلی جلو بود، حرف‌های راننده را تأیید می‌کرد. بعد از مسافتی کوتاه مسافر صندلی جلو آب‌میوه‌ای به راننده داد که او دستش را رد نکرد. در این میان یک پاکت آب‌میوه هم نصیب مسافر صندلی عقب شد. خوردن آب‌میوه همانا و بی‌حال شدن مسافر صندلی عقب همان. احساس سرگیجه داشت و طولی نکشید که با یک بوق ممتد دنیا در مقابل چشمش تیره و تار شد.

بعد از ساعتی در حالی که گوشه‌ای از پیاده‌رو افتاده بود به هوش آمد. سردرد شدیدی داشت. حالت تهوع داشت و چند مرتبه‌ای کنار خیابان بالا آورد. هنوز گیج و منگ بود و خبر نداشت که دار‌و‌ندارش را دزیده‌اند.
تا به خودش بیاید چند نفر از عابران دورو‌برش حلقه زدند و پس از جویا شدن حالش موضوع را به اورژانس ۱۱۵ گزارش کردند. بعد از انتقال به بیمارستان و هوشیاری کاملش تازه فهمید که چه بلایی سرش آمده است. راننده با همدستی مرد مسافرنما آب‌میوه مسموم به او خورانده و بیهوشش کرده بودند. بعد هم گوشی تلفن همراه و مدارک و پول‌هایش را سرقت کرده و او را کنار خیابان انداخته بودند.
موضوع این سرقت حیله‌گرانه به پلیس گزارش شد و تحقیقات پرونده برای شناسایی متهمان در دستور کار کارآگاهان آگاهی مشهد قرار گرفت.


برداشت دوم‌

می‌گفت حساب آن‌هایی که تا به حال مسمومشان کرده و مال و اموالشان را دزیده‌اند از دستش در رفته است. می‌گفت برای بیهوش کردن مسافران هرآنچه از آب‌میوه تا قهوه تلخ که به دستشان می‌آمد را با مایع بیهوشی ترکیب و نقشه شان را عملی می‌کردند.
برخی از شکات نیز اعلام کردند که با خوردن آب‌میوه و برخی دیگر هم با قهوه تلخ مسموم و بیهوش شده اند.


برداشت سوم

با کمک یکی از شهروندان وظیفه‌شناس مشهدی به کلانتری رفت. دست‌و پا شکسته فارسی حرف می‌زد. می‌گفت مسافر است و کنار خیابان منتظر تاکسی بوده که یک خودرو شخصی مقابلش ترمز زده و او هم سوار شده است. مرد میان‌سال می‌گفت که راننده خودرو مسلط به زبان مادری او بوده است و با لحنی گرم با او وارد گفتگو شده است. تبعه خارجی از فنجان قهوه‌ای گفت که راننده به او و مسافر دیگرش تعارف کرده است. مرد خارجی هم بی‌خبر از همه دست رد به سینه راننده نمی‌زند و این رفتار او را به فال نیک می‌گیرد و قهوه را می‌نوشد. نوشیدن قهوه همانا و خراب شدن حالش همان. مرد میان‌سال بعد از دقایقی بیهوش می‌شود و هنگامی به هوش می‌آید که متوجه می‌شود در مکانی نامعلوم کنار خیابان افتاده و گوشی تلفن همراه و اسکناس‌های خارجی‌اش سرقت شده است.

با توجه به اینکه پرونده‌های مشابه دیگری درباره سرقت با مایعات بیهوش کننده در اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گشوده شده بود شاکی پرونده به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی هدایت شد و پیگیری‌های این پرونده نیز در مسیر تحقیقات پلیسی قرار گرفت.


برداشت چهارم

پرونده سرقت‌های سریالی متهمان این پرونده با شگرد خوراندن مایعات بیهوش‌کننده یکی پس از دیگری در اداره ویژه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی گشوده می‌شد و، چون مال‌باختگان در حین ارتکاب سرقت بیهوش شده و تصویری از چهره و شماره پلاک خودرو متهمان در ذهن نداشتند کار تحقیقات پلیس به کندی پیش می‌رفت تا اینکه رصد میدانی کارآگاهان پلیس، استخراج تصاویر چند دوربین مداربسته موجود در محل‌های ارتکاب جرم و اظهارات دست‌و‌پا شکسته چند نفر از شکات پرونده منجر به چهره‌زنی متهمان شد.

تحقیقات این پرونده مسیر خود را طی می‌کرد تا اینکه گزارش رؤیت یک دستگاه خودرو مشکوک که مشخصات سرنشینان آن با مشخصات متهمان پرونده برابری داشت به پلیس آگاهی گزارش شد و طولی نکشید که ضابطان قضایی وارد عمل شدند و خود را به محل مورد نظر رساندند.

در حالی که مأموران پلیس، خودرو متهمان را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته بودند، راننده خودرو مورد نظر در مقابل مردی جوان ترمز زد و او را سوار کرد. هنوز متهمان مسافتی دور نشده بودند که خودرو مجریان قانون در نزدیکی خودرو سارقان قرار گرفت و از راننده آن خواسته شد تا خودرو‌اش را متوقف کند. راننده به خیال خودش که نمی‌خواست حساسیتی برای پلیس ایجاد کند بدون سرپیچی از فرمان قانون خودرواش را متوقف کرد و مدعی شد که مسافرکش است و هردو سرنشین خودرواش مسافر هستند.
 
در این میان، چون مأموران پلیس از پیش چهره متهمان را شناسایی کرده بودند آن‌ها را به همراه مسافرشان به مرکز پلیس آگاهی استان انتقال دادند.
دو متهم که از موضوع پرونده اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند پس از رویارویی با مستندات موجود و رودررو شدن با چند تن از شکات پرونده خیلی زود به حرف آمدند و راز شوم سرقت‌های سریالی خود را با ترفند بیهوش کردن طعمه‌های خود برملا کردند.


برداشت آخر

روز گذشته جانشین فرماندهی انتظامی استان در تشریح جزئیات این پرونده گفت: پس از دستگیری متهمان این پرونده و اخذ استعلام از سوابق آن‌ها مشخص شد که این دو برادر سارق پیش‌تر از سوی پلیس استان اصفهان و خوزستان تحت تعقیب بوده‌اند. در تحقیقات تکمیلی این پرونده نیز مشخص شد که سارقان سریالی در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، اهواز، مازندران، تهران و قم مرتکب سرقت‌های مشابهی شده‌اند. سردار ابراهیم قربان‌زاده بیان کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان به دام افتاده ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۲ دستگاه لپ‌تاپ، ۳ عدد چمدان بزرگ مسافرتی و دیگر وسایل مسروقه را کشف و ضبط کردند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۸۴‌مال‌باخته در سراسر کشور که در مجموع مبلغ ۳ میلیارد تومان از آن‌ها سرقت شده شناسایی شده اند و ۱۹‌تن از شاکیان که از شهروندان مشهدی هستند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند. متهمان پرونده نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه بررسی‌ها در اختیار دادسرا قرار گرفته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->