اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

آغاز مراسم تشرف و اذن خدمت خادمان شهری مشهد به محضر حضرت رضا (ع)

  • کد خبر: ۸۲۶۶۸
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
آغاز مراسم تشرف و اذن خدمت خادمان شهری مشهد به محضر حضرت رضا (ع)
مراسم تشرف و اذن خدمت خادمان شهری به محضر حضرت رضا (ع) امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه در عرصه میدان شهدا به منظور استقبال از زائران اربعین علی ابن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

جانقربان| شهرآرانیوز، ادامه این مراسم پس از تشرف با پای پیاده در حرم مطهر رضوی با حضور شهردار مشهد و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مدیران شهری و مدیران آستان قدس رضوی برگزار شد.

شهردار مشهد در جمع خادمان شهری گفت: ما با تمام بضاعت خود امروز خدمت امام رضا علیه السلام با تمام نیرو‌هایی که به مردم خدمت می‌کنند، رسیدیم.

سید عبدالله ارجائی افزود: مشهد مقدس است و باید به گونه‌ای مدیریت شود که در خور صفات امام باشد. هرکسی که در مشهد حضور دارد یا خادم است یا زائر یا مجاور

وی با بیان اینکه همجواری و همسایگی ما با حضرت سعادتی است که با مفهوم شهروندی تفاوت دارد. مفهوم شهروندی در نهایت این است که برخی موارد را در زندگی شهری رعایت کنیم، اما همسایگی آنچنان عمیق و با محتواست که برخی از بزرگان شبهه کردند همسایه از همسایه ارث می‌برد، افزود: در فرهنگ دینی ما همسایه غمخوار و قوم همسایه است. مخصوصا وقتی ما همسایه حجت خدا و امام معصوم هستیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: خادم بودن فقط دربان و کفشدار بودن نیست و هر آن کسی که به زائر این بارگاه خدمت می‌کند خادم است. تمامی کسبه، پاکبانان، اتوبوسرانان و تمامی کسانی که در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند، خادم حضرت هستند.

به گفته وی، این شهر در اصل یک حرم شهر است اینجا بارگاه و خارج از این گیت‌ها حیاط خانه امام رضا علیه است.امروز محضر آقا آمدیم تا اجازه توفیق خدمت به زائران ایشان را کسب کنیم. این دهه پایانی ماه صفر با تمام سال تفاوت دارد و زائر هم به قصد زیارت و هم به قصد تسلیت می‌آید. انشاالله که این خدمت گوارای وجود و ذخیره آخرت باشد.

وی گفت: کمربند‌ها را محکم‌ببندید و کفش‌ها را بالا بکشید که مهمانان عزیزی داریم و خدمتی درخور شان می‌خواهیم ارائه دهیم.

در ادامه منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهدنیز گفت: تمامی سازمان‌ها و بخش‌های شهرداری در این دوره اذن خدمت می‌گیرند و هرکس با لباس خود پای کار آمده است.

وی ادامه داد: خیلی‌ها نذر و دینی دارند و شبانه کار‌هایی را انجام می‌دهند که از چشم دوربین‌ها به دور است. رابطه ما با حضرت رضا علیه السلام رابطه‌ای عاطفی است. نظام عبد و مولایی برمیداری علاقه شخصی است و با لباس خدمت افراد تغییر می‌کنند و در مقابل زائران خزوع دارند.

وی با تاکید بر اینکه مشهد شهر امام رضا علیه السلام است و این شهر مقدس است و شما با همان نگاه خادم حرم باید خدمت کنید، افزود: همه در همه جای این شهر در حرم هستیم و این خدمت بسیار زیباست که امروز با اذن از حضرت شروع می‌شود.

به گفته وی، اینجا هرکه بیشتر خدمت کند بالاتر و والاتر است و پست بهتری دارد و مدیر و رئیس نمی‌شناسد. این فرصت یک عنایت است و قدرشناس این موقعیت باید باشیم.

در پایان آغاز مراسم خدمت خادمان شهری شال‌های خدمت اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->