کابل‌کشی داخلی فیبر نوری برای مشترکان مخابرات تا پایان سال ۱۴۰۴ رایگان شد پیش‌ثبت‌نام فعالسازی eSIM ایرانسل آغاز شد + روش ثبت نام ویدئو | تست خشونت ربات انسان‌نمای Unitree G۱ iOS ۲۶ ممکن است موقتاً عمر باتری دستگاه را کاهش دهد آپدیت بزرگ iOS ۲۶ با ویژگی‌های مهم منتشر شد | از طراحی شیشه‌ای تا هوش مصنوعی اپل کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟ پیش‌ثبت‌نام فعال سازی eSIM همراه اول آغاز شد + آموزش ثبت‌نام سامسونگ: آپدیت امنیتی گوشی‌های گلکسی را همین حالا نصب کنید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) اولین تصاویر واقعی از جعبه آیفون ۱۷ و آیفون ایر منتشر شد توافق اولیه آمریکا و چین بر سر تغییر مالکیت تیک‌تاک پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور
سرخط خبرها

۲۵ خودروی تسلا در ۱۳ کشور هک شدند

  • کد خبر: ۹۵۷۷۶
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
۲۵ خودروی تسلا در ۱۳ کشور هک شدند
یک جوان ۱۹ ساله ادعا می‌کند که بیش از ۲۵ خودرو کارخانه تسلا را در ۱۳ کشور جهان هک کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوید کلمبو  ادعا می‌کند که توانسته است از راه دور در‌ها و پنجره‌های بیش از ۲۵ خودرو تسلا را در ۱۳ کشور باز کند، و همچنین رادیو و چراغ‌های جلو و حتی موتور آن‌ها را روشن کند و "رانندگی بدون کلید" را آغاز کند.

دیوید کلمبو که می‌گوید یک متخصص فناوری اطلاعات مستقر در آلمان است، همچنین ادعا می‌کند که توانسته است سیستم‌های ضد سرقت خودرو را غیرفعال کند و ببیند آیا راننده داخل خودرو است یا خیر.

در حالی که کلمبو در ابتدا در توییتی در روز دوشنبه ادعا کرد که "کنترل از راه دور کامل" تسلا را در اختیار دارد، اما بعداً توضیح داد که هرگز قادر به کنترل خودرو‌ها برای بخش‌های " فرمان یا شتاب و ترمز" نبوده است.

او در توییتی نوشت: «بله، من به طور بالقوه می‌توانم قفل در‌ها را باز کنم و شروع به رانندگی با تسلا‌های آسیب‌دیده کنم». روز سه‌شنبه، کلمبو توییت کرد که هک او «یک آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های تسلا نیست»، بلکه «این اشتباهات مالکان است». او روز دوشنبه در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد راهی برای یافتن مالکان و گزارش آن به آن‌ها وجود ندارد». روز سه شنبه، کلمبو گفت که مقامات تسلا که در حال بررسی این موضوع هستند با او تماس گرفتند.

موضوع توییتر کلمبو در فضای مجازی منتشر شد و بیش از ۶۶۰۰ واکنش، ۱۳۰۰ اشتراک گذاری و نزدیک به ۳۰۰ پاسخ را به همراه داشت.

طبق اطلاعات صفحه لینکدین، کلمبو در زمینه امنیت سایبری تخصص دارد. او ادعا می‌کند که "اولین قطعه کدنویسی خود را در سن ۱۰ سالگی انجام داده است" و هدف شرکتش این است که "به هر کسب و کاری کمک کند تا از عوامل تهدید کننده همیشه در حال تکامل و خطرناک در فضای سایبری محافظت شود. "

پاییز گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، متعهد شد که با هکر‌ها برای اطمینان از محافظت از اطلاعات شخصی رانندگان خودرو‌های الکتریکی در برابر تهدید هکر‌ها همکاری خواهد کرد. او در کنفرانس خودرو‌های الکتریکی در چین از طریق اتصال از راه دور گفت: با رشد سریع فناوری‌های رانندگی خودکار، امنیت داده‌های وسایل نقلیه نگرانی‌های عمومی را بیش از هر زمان دیگری به خود جلب کرده است.

تا سال ۲۰۲۵، حدود ۴۷۰ میلیون وسیله نقلیه وجود خواهد داشت که به یک پایگاه داده کامپیوتری متصل خواهند شد و آن‌ها را به اهدافی بالغ برای مجرمان سایبری تبدیل خواهد کرد.
کلمبو در توییتر ادعا کرد که توانست Sentry Mode را غیرفعال کند، یک فناوری ضد سرقت که در آن دوربین داخلی به یک سیستم هشدار واقعی تبدیل می‌شود.

هنگامی که یک هشدار فعال می‌شود، دوربین‌ها شروع به ضبط در اطراف خودرو می‌کنند. سپس فیلم از طریق یک اپلیکیشن موبایل به صاحب خودرو ارسال می‌شود.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->