اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

گشایش نخستین فروشگاه تخصصی گیاهان آپارتمانی در مشهد

  • کد خبر: ۹۹۲۹۳
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
گشایش نخستین فروشگاه تخصصی گیاهان آپارتمانی در مشهد
مجتمع نمایشگاهی - تحقیقاتی بذر و نهال رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به بهره برداری رسید

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ مجتمع نمایشگاهی - تحقیقاتی بذر و نهال رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید تا با راه اندازی نخستین فروشگاه تخصصی در حوزه نهال و گل و گیاه‌های آپارتمانی که در کشور کم نظیر است انواع خدمات تعویض گل، راهنمای تغذیه گیاهان، نحوه آب دهی، دما، نور، رطوبت و... با حضور کارشناسان خبره حوزه گل وگیاه به شهروندان ارائه شود.

این مجموعه به همت مؤسسه بذر و نهال رضوی و با هدف ایجاد فضایی متفاوت در عرصه تولید و عرضه گل و گیاه زینتی با هزینه ۳۰ میلیارد تومانی در خیابان فرامرز عباسی ۴۶ راه اندازی شده و مجهز به ۴ گل خانه پیشرفته سرپوشیده به مساحت حدود ۱۷ هزار مترمربع است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه یکی از حوزه‌های مهم کسب درآمد پایدار برای آستان قدس اثرگذاری در عرصه کشاورزی است، گفت: توجه به موضوع کشاورزی باید با نگاهی جامع، به روز و با برنامه تخصصی دنبال شود، زیرا تولیدات کشاورزی نیاز روزانه مردم است و در صورت تبیین و طراحی مسیر درست بازاری بی نهایت خواهیم داشت.

مالک رحمتی وضعیت فعلی اراضی آستان قدس را پذیرفتنی ارزیابی کرد و افزود: با این حال با برنامه ریزی در زمان بندی مناسب می‌توانیم در حوزه بهره وری اراضی گام‌های خوبی برداریم.

وی مجتمع نمایشگاهی-تحقیقاتی بذر و نهال رضوی را در کشور کم نظیر دانست و تصریح کرد: این مجموعه در یکی از مناطق خوب مشهد راه اندازی شده است تا مردم به واسطه بازدید و تهیه گل و گیاه، از محیط خشک زندگی روزمره فاصله بگیرند. با این اقدام علاوه بر افزایش سرانه‌های فضای سبز، محیط مفرحی برای شهروندان فراهم شده که بزرگ‌ترین خدمت فرهنگی برای شهر است.

عزم آستان قدس برای تولید صیفی جات

وی با بیان اینکه هدف ما از ایجاد این مرکز سودآوری نیست، افزود: دو فعالیت نمایشگاهی و تحقیقاتی محور کار مجتمع بذر و نهال رضوی است و باید فضا برای حضور و افزایش روحیه مردم از یک سو و ارتباط دو سویه در بحث نگهداری گل و گیاه برداشته شود.

رحمتی تولید بذر را یکی از اولویت‌های مهم آستان قدس در حوزه کشاورزی بیان کرد و افزود: بذر، هسته مرکزی اقدامات کشاورزی است. در تولید برخی محصولات در کشور خوب عمل کرده ایم، اما در زمینه صیفی جات کشور وابستگی بزرگی دارد و در مجموعه آستان قدس رسالت خود را این می‌دانیم که به این موضوع ورود پیدا کنیم.

همراهی آستان قدس در اوج کمبود سرم

به گزارش آستان نیوز، رحمتی همچنین در آیین بهره برداری از فاز یک «کلین روم» داروسازی ثامن گفت: مدار فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و این مهم یکی از تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به پروژه بهره برداری از این فاز افزود: این پروژه در زمانی به بهره برداری می‌رسد که کشور با مشکلاتی اساسی در حوزه دارو روبه روست.

این در حالی است که داروسازی ثامن پیش از این نیز در پیک پنجم کرونا که کشور کمبود سرم داشت نه تنها خط تولید خود را برای این گونه اقدامات توسعه‌ای تعطیل نکرد، بلکه هم زمان با این توسعه، ظرفیت تولید سرم خود را با کار شبانه روزی افزایش داد تا در بحران تأمین سرم در کنار حوزه سلامت و درمان باشد.

وی با تأکید بر اینکه تولید در آستان قدس رضوی بر مدار اقتصاد مقاومتی می‌چرخد، تصریح کرد: پروژه‌های شرکت داروسازی ثامن و افزایش ظرفیت تولید در پیک‌های سنگین کرونا نیز با اتکا به توان متخصصان و ماشین آلات داخلی و توجه به تولید ملی در سال حمایت از تولید اتفاق افتاد و اثبات کرد که ما می‌توانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->