شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره برداری از ایستگاه بسیج خط ۳ مترو مشهد در دهه فجر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس
سرخط خبرها

ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۴۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، ایستگاه‌های «بایدو» ۲ برابر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سال ۱۳۹۹ استفاده شهروندان از دوچرخه اشتراکی با اجرای طرح «بایدو» وارد مرحله‌ای تازه شد و شهروندان با ثبت‌نام در این طرح، اشتراک استفاده از سیستم دوچرخه‌سواری اشتراکی هوشمند شهر را دریافت کردند، اما استقبال شهروندان از این طرح مناسب نبود. ازاین‌رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درصدد است با برگزاری جلسات کارشناسی، برای افزایش مشارکت شهروندان در استفاده از این شیوه حمل‌ونقل پاک اقدامات لازم را در امسال انجام دهد.

در کنار این موضوع نیز شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه امسال شهرداری مشهد در راستای افزایش استفاده از دوچرخه اشتراکی، هزینه ثبت‌نام و بیمه برای استفاده از این دوچرخه‌ها را رایگان کرد. ضمن اینکه استفاده از دوچرخه اشتراکی در بوستان‌های بانوان برای بانوان شهرمان به‌میزان یک‌ساعت رایگان شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در نشست تخصصی استفاده از بایدو که با حضور کارشناسان سازمان‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت در زمینه پارکینگ تجربه‌ای پانزده‌ساله و در حوزه دوچرخه اشتراکی تجربه‌ای چهارساله دارد، اظهار کرد: اکنون شهرداری مشهد ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی دارد که از این تعداد، ۹۳۱ دوچرخه در ۱۶۹ ایستگاه بایدو فعال هستند و بقیه این دوچرخه‌ها نیز برای فعال‌شدن آماده‌اند.

ساخت ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه

قاسم طاهری با بیان اینکه در مشهد حدود ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری نیز ساخته شده است، ادامه داد: سرمایه‌ای که برای دوچرخه‌های اشتراکی هزینه شده، ۵۰ میلیارد تومان است، اما متأسفانه اکنون شاهدیم فقط ۲ درصد از ظرفیت سامانه دوچرخه اشتراکی استفاده می‌شود. ازاین‌رو در جلسات نخبگانی چالش‌های موجود و ارائه راهکار برای افزایش استفاده مردم از سامانه دوچرخه اشتراکی را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ بوستان ویژه بانوان شهر با ۱۳۰ دستگاه دوچرخه به سامانه دوچرخه اشتراکی «بایدو» مجهز هستند. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها برای بانوان در بوستان‌های ویژه آنها برای یک‌ساعت رایگان است.

طاهری با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مشترک سامانه دوچرخه اشتراکی هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار مشترک فعال هستند، ادامه داد: اکنون ۶۴ درصد مشترکان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد استفاده‌کنندگان از سامانه دوچرخه اشتراکی کمتر از نیم‌ساعت از این دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که استفاده آنها از بایدو برای انجام کار روزانه است.

توسعه ایستگاه‌های بایدو

وی تأکید کرد: براساس مصوبه شورای شهر، امسال هزینه بیمه و ثبت‌نام مردم در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی رایگان است. همین مصوبه سبب شده است میزان ثبت‌نام‌کنندگان در فروردین‌ماه امسال به‌شدت افزایش یابد. هزینه نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی در امسال نیز ۱۷۷۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه افزود: اکنون همه ایستگاه‌های مترو مجهز به ایستگاه دوچرخه بایدو هستند و همچنین براساس مصوبه شورای شهر، تعداد ایستگاه‌های بایدو در شهر باید دوبرابر شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر ما، ایستگاه‌های دوچرخه‌های شخصی است تا شهروندان بتوانند با دوچرخه شخصی‌شان، خودشان را به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر برسانند و مسیرشان را با مترو یا اتوبوس ادامه دهند. دراین‌راستا، یک ایستگاه دوچرخه در پایانه آزادی ایجاد شده است، اما شهروندان از این ایستگاه استقبال نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->