«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۴۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، ایستگاه‌های «بایدو» ۲ برابر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سال ۱۳۹۹ استفاده شهروندان از دوچرخه اشتراکی با اجرای طرح «بایدو» وارد مرحله‌ای تازه شد و شهروندان با ثبت‌نام در این طرح، اشتراک استفاده از سیستم دوچرخه‌سواری اشتراکی هوشمند شهر را دریافت کردند، اما استقبال شهروندان از این طرح مناسب نبود. ازاین‌رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درصدد است با برگزاری جلسات کارشناسی، برای افزایش مشارکت شهروندان در استفاده از این شیوه حمل‌ونقل پاک اقدامات لازم را در امسال انجام دهد.

در کنار این موضوع نیز شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه امسال شهرداری مشهد در راستای افزایش استفاده از دوچرخه اشتراکی، هزینه ثبت‌نام و بیمه برای استفاده از این دوچرخه‌ها را رایگان کرد. ضمن اینکه استفاده از دوچرخه اشتراکی در بوستان‌های بانوان برای بانوان شهرمان به‌میزان یک‌ساعت رایگان شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در نشست تخصصی استفاده از بایدو که با حضور کارشناسان سازمان‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت در زمینه پارکینگ تجربه‌ای پانزده‌ساله و در حوزه دوچرخه اشتراکی تجربه‌ای چهارساله دارد، اظهار کرد: اکنون شهرداری مشهد ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی دارد که از این تعداد، ۹۳۱ دوچرخه در ۱۶۹ ایستگاه بایدو فعال هستند و بقیه این دوچرخه‌ها نیز برای فعال‌شدن آماده‌اند.

ساخت ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه

قاسم طاهری با بیان اینکه در مشهد حدود ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری نیز ساخته شده است، ادامه داد: سرمایه‌ای که برای دوچرخه‌های اشتراکی هزینه شده، ۵۰ میلیارد تومان است، اما متأسفانه اکنون شاهدیم فقط ۲ درصد از ظرفیت سامانه دوچرخه اشتراکی استفاده می‌شود. ازاین‌رو در جلسات نخبگانی چالش‌های موجود و ارائه راهکار برای افزایش استفاده مردم از سامانه دوچرخه اشتراکی را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ بوستان ویژه بانوان شهر با ۱۳۰ دستگاه دوچرخه به سامانه دوچرخه اشتراکی «بایدو» مجهز هستند. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها برای بانوان در بوستان‌های ویژه آنها برای یک‌ساعت رایگان است.

طاهری با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مشترک سامانه دوچرخه اشتراکی هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار مشترک فعال هستند، ادامه داد: اکنون ۶۴ درصد مشترکان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد استفاده‌کنندگان از سامانه دوچرخه اشتراکی کمتر از نیم‌ساعت از این دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که استفاده آنها از بایدو برای انجام کار روزانه است.

توسعه ایستگاه‌های بایدو

وی تأکید کرد: براساس مصوبه شورای شهر، امسال هزینه بیمه و ثبت‌نام مردم در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی رایگان است. همین مصوبه سبب شده است میزان ثبت‌نام‌کنندگان در فروردین‌ماه امسال به‌شدت افزایش یابد. هزینه نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی در امسال نیز ۱۷۷۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه افزود: اکنون همه ایستگاه‌های مترو مجهز به ایستگاه دوچرخه بایدو هستند و همچنین براساس مصوبه شورای شهر، تعداد ایستگاه‌های بایدو در شهر باید دوبرابر شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر ما، ایستگاه‌های دوچرخه‌های شخصی است تا شهروندان بتوانند با دوچرخه شخصی‌شان، خودشان را به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر برسانند و مسیرشان را با مترو یا اتوبوس ادامه دهند. دراین‌راستا، یک ایستگاه دوچرخه در پایانه آزادی ایجاد شده است، اما شهروندان از این ایستگاه استقبال نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->