سرخط خبرها

جنایت سیاه در خانه سوخته

  • کد خبر: ۲۴۵۰۵
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
جنایت سیاه در خانه سوخته
زنی که پس از قتل همسرش، خانه‌شان را به آتش کشیده و متواری شده بود، به جرمش اعتراف کرد.
محمد جواد ابوعطا/شهرآرانیوز- به خیال خودش اگر از مشهد دور می‌شد دیگر دست هیچ مأموری به او نمی‌رسید. به همین دلیل راهی زادگاهش در حوالی قوچان شده و در آنجا مخفی شد. غافل از اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با دستور قاضی احمدی‌نژاد، تنها چندین ساعت بعد از جنایت رد او را زدند. زن میان‌سال وقتی با مأموران روبه‌رو شد و دستبند قانون دستانش را بست، تازه متوجه شد که در بد مخمصه‌ای افتاده است، بنابراین گام دوم نقشه‌اش برای فرار از اتهامات را با انکار تمام فرضیات مأموران، به اجرا گذاشت. اما این نقشه هم تنها ۱۲ ساعت دوام آورد و او پس از گذشت ۴۸ ساعت به قتل بی رحمانه شوهرش اعتراف کرد.

ماجرای این پرونده از میان شعله‌های یک منزل مسکونی در طبرسی‌۳۸ به بیرون درز کرد. شامگاه شنبه گذشته همسایه‌ها، متوجه خروج دودی غلیظ و آتش از پنجره همسایه طبقه دومشان شدند و موضوع را به آتش‌نشانی اعلام کردند.

آتش‌نشانان با حضور در محل عملیات، بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. خاموشی آتش نشان داد که بخش‌هایی از این منزل سوخته است، اما رنگ زرد حادثه زمانی به سرخی جنایت تبدیل شد که جسد بی‌جان مردی میان‌سال درون سرویس بهداشتی این منزل پیدا شد در حالی که آثاری از پاشیدن خون روی دیوار‌های دست‌شویی نیز مشهود بود.

تجربه امدادگران نشان می‌داد که این یک حادثه معمولی نیست، بنابراین موضوع به پلیس اطلاع‌رسانی شد و مأموران نیز که خود را برابر یک جنایت احتمالی می‌دیدند، قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد را در جریان قرار دادند.

در برابر یک جنایت
ساعتی از کشف جسد گذشته بود که مقام قضایی و تیم جنایی پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که جسد متعلق به مردی شصت‌ساله است که آثار جراحت‌هایی روی سرش دیده می‌شد. همچنین آثار پاشیده شدن خون روی در و دیوار دست‌شویی نیز مشاهده می‌شد.

با توجه به آتش گرفتن منزل، اولین فرضیه پیش روی تیم جنایی موضوع قتل بود و در این فرضیه قاتل تلاش کرده بود با صحنه‌سازی و سوزاندن منزل ردپای خود را از جنایت بیرون بکشد، اما عکس‌العمل به موقع آتش‌نشانان او را ناکام گذاشت.

پای یک زن در میان بود
نبود هیچ یک از اهالی منزل در آن موقع شب با وجود ازدحام شهروندان، مقام قضایی را مشکوک کرده بود. طبق اظهارات همسایه‌ها زوجی میان‌سال در این منزل زندگی می‌کرده‌اند که جسد کشف شده متعلق به مرد این خانواده بوده، ولی اثری از همسرش در دست نبود.

در ادامه فرضیه دست داشتن زن میان‌سال در این جنایت مطرح شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت دقیق مرگ، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای پیدا کردن محل اختفای احتمالی زن، آغاز شد.

مأموران در گام‌های بعدی توانستند مظنون را در حوالی شهرستان قوچان ردزنی کنند و صبح یکشنبه برای دستگیری او راهی این شهرستان شدند. کارآگاهان پیش‌از‌ظهر با دست پر به مشهد بازگشتند و موضوع دستگیری مظنون را به مقام قضایی اعلام کردند.

با دستور قاضی احمدی‌نژاد، بازجویی از مظنون آغاز شد، اما او با انکار تمام اتهامات مدعی بود که پیش از وقوع حادثه مشهد را ترک کرده است. موضوعی که کارآگاهان با سرنخ‌های موجود در پرونده، توانستند دروغ بودن این اظهارات را کشف کنند.

اعتراف دیرهنگام
هرچند تمام شواهد علیه زن میان‌سال بود، اما او همچنان مدعی بود که نقشی در این جنایت نداشته است. شاید ۱۲ ساعت زمان لازم بود تا متهم به قتل بتواند با خودش کنار بیاید و واقعیت را بپذیرد، چرا که صبح دیروز در نهایت به قتل همسر شصت‌ساله‌اش اعتراف و علت آن را مشکلات خانوادگی بیان کرد. این زن که همسر دوم مقتول بوده و سابقه مصرف موادمخدر نیز دارد در اعترافاتش مدعی شد که هنگام حادثه همسرش خواب بوده و او مرتکب قتل شده و برای صحنه‌سازی اقدام به آتش زدن منزل کرده است.

با دستور قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، تحقیقات تیم جنایی برای روشن شدن دیگر ابهامات این پرونده، ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->